We vinden het erg belangrijk dat bewoners zich goed geïnformeerd en gesteund voelen tijdens de renovatie van hun woning. Onze nieuwe collega Amber Scholten, bewonersbegeleider, heeft hier een belangrijke sleutelrol in:
“Dit werk past heel goed bij mij. Ik heb zowel van de technische kant, als van de bewonerskant te maken gehad met energetische projecten. Voorheen hield ik me bezig met het dagelijks onderhoud en het afhandelen van klachten voor een woningbouwcorporatie en ik woon in een nieuwbouw huurwoning die energieneutraal is. Vanuit eigen ervaring kan ik bewoners volledig en begrijpelijk informeren over de voordelen van energetische renovaties en creëer ik draagvlak voor de werkzaamheden.
Ik informeer niet alleen, maar wil ook in een vroeg stadium zo veel mogelijk zorgen en obstakels voor bewoners wegnemen, nog voordat deze problemen kunnen veroorzaken. Door corona moeten we bewonersbijeenkomsten in een andere vorm organiseren. Per complex bepalen we wat hiervoor de beste aanpak is. Denk aan: vooraf heel veel bellen, een modelwoning waarin we in kleine groepjes bewoners gestructureerd ontvangen, of een buitenmarkt en alles natuurlijk volgens de veiligheidsmaatregelen.
Het is belangrijk dat ik vaak in de woonwijken zichtbaar en aanspreekbaar ben voor bewonersvragen. Met deze nieuwe 100% elektrische auto, rijd ik met veel plezier naar de verschillende locaties. Dat hij emissie loos is, past helemaal bij het karakter van onze inhoudelijke werkzaamheden en bij wat we willen uitdragen: Energetische verbeteringen met het oog op de toekomst.”